.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وجود ۷۴۰۰ مددجو در زندان های مازندران
رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار و ۴۰۰ مددجو در زندان‌های مازندران حضور دارند که بیش از پنج هزار نفر از این تعداد را متأهلین تشکیل می‌دهند.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام‌ محمدعلی تقوی فرد صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه،اظهار داشت: حضور این تعداد زندانی متأهل در زندان‌های مازندران قطعاً مشکلات اجتماعی بسیاری را برای خانواده این افراد ایجاد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: ۷۵ درصد از زندانیان در سال‌های پس از انقلاب تا سال ۱۳۷۰ کم‌سواد و بی‌سواد بودند که متأسفانه این رقم بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال علیرغم وجود و فعالیت دستگاه‌های مرتبط با بحث آموزش و فرهنگ، به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

این مقام قضایی همچنین خاطرنشان کرد: بیش از هفت هزار نفر از مددجویان زندان‌های مازندران قبل از ورود به زندان شاغل بوده و فقط ۲۱۵ نفر از مددجویان پیش از ورود به زندان به شغلی اشتغال نداشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌ تقوی فرد بابیان اینکه در حال حاضر ۲۵۴ زندانی خانم در زندان‌های مازندران حضور دارند، افزود: ۴۲ درصد از موارد اتهامی زندانیان مازندران مربوط به مواد مخدر و ۲۴ درصد آن مربوط به سرقت است،۶۴۴ نفر نیز به دلیل مسائل مالی زندانی هستند.

وی با اظهار به این مطلب که سه هزار نفر بدون دارا بودن سابقه در زندان‌های مازندران حضور دارند، خاطرنشان کرد: ۴۴۰۰ نفر از زندانیان مازندران نیز سابقه‌دار هستند.

حجت‌الاسلام‌ تقوی فرد یادآور شد: در سال ۹۴، حدود ۳۰۰ نفر و در سال گذشته ۲۹۳ از زندانیان مازندران آزاد شدند که در سال ۹۵، ۱۲۰ میلیون تومان از اعتبار لازم برای آزادی تعداد فوق‌الذکر از محل کمک‌های خیرین و هشت میلیارد تومان از محل ستاد دیه کشور تأمین‌شده است.

رئیس‌کل دادگستری مازندران با اشاره به ۱۰ جرم اول استان مازندران، توهین به اشخاص عادی، ضرب‌وجرح عمدی، سرقت تعزیری و تهدید را ازجمله این موارد برشمرد.

حجت‌الاسلام‌ تقوی فرد در ادامه مطالب خود بابیان اینکه بیش از ۱۵ هزار خانواده طی دو سال اخیر برای طلاق توافقی به دستگاه قضایی در استان مازندران مراجعه داشته‌اند، تصریح کرد: علاوه بر تعداد ذکرشده، حدود شش هزار درخواست طلاق نیز طی دو سال اخیر از سوی خانم‌ها به دادگستری‌های استان واردشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که هر پرونده قضایی از زمان تشکیل تا مختومه شدن درمجموع بیش از ۲۰ میلیون تومان برای کشور هزینه خواهد داشت، نقش صداوسیما را در ارتقاء فرهنگ جامعه بسیار مؤثر دانست و افزود: درصد بسیار بالایی از جمعیت مازندران درگیر پرونده‌های قضایی هستند که این مسئله در شأن مردم استان مازندران نیست.

حجت‌الاسلام‌ تقوی فرد بابیان اینکه دستگاه قضایی آینه عملکرد اجتماعی عموم جامعه است، ادامه داد: بیش از ۷۷۰ هزار پرونده در سال ۹۴ و حدود ۸۰۰ هزار پرونده در سال ۹۵ به دادگستری‌ها، دادسراها و شوراهای حل اختلاف مازندران واردشده است.

رئیس‌کل دادگستری استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید آیت الله دکتر بهشتی، از تلاش کارکنان دادگستری استان در راستای خدمات‌رسانی به مردم مازندران تقدیر کرد و افزود: دادگستری استان مازندران در سال ۹۵ موفق شد سه مرتبه پیاپی رتبه اول را ازلحاظ نرخ عملکرد درمجموع دادگستری‌های سراسر کشور کسب کند که این عملکرد بسیار مطلوب و کم‌نظیر بوده است.

حجت‌الاسلام‌ تقوی فرد با اشاره به این مطلب که این موفقیت با لطف خداوند متعال، همت و تلاش همکاران، برنامه‌ریزی دقیق و نظارت بر اجرای این برنامه محقق شده است، خاطرنشان کرد: انشالله با اجرای دقیق برنامه مدون در سال ۹۶، مسیر موفق سال گذشته استمرار خواهد داشت./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.